Bir Tanrı’nın kendisinin Tanrı olduğunu anlamasının bir yolu varmıdır????
Bu asla mümkün değildir !!!
Bir Tanrı tanımı gereği bütün herşeyi en başından bilmek zorundadır,ve bu bilgi asla değişemez.
Ancak bir Tanrı’nın kendisinde varolan bu enformasyonun ona nereden geldiğini bilebilmesinin hiç bir yolu yoktur.
“Bir Tanrı isem bu bilgi ben de ezelden beridir var olmalı” dese,
Ezeliyet bilgisine hiç bir zaman sahip olamayacağından,
“Bir Tanrı isem ebediyen var olmalıyım” dese,
Ebediyet bilgisine asla sahip olamayacağından,
Hiç bir zaman bir Tanrı olduğunu bilemez,
Tanrı olduğununu düşünebilir ama bunu asla kanıtlayamaz,
Kendinde var olan Tanrı olduğu enformasyonu’nun gerçek mi,fake mi olduğunu test etmesinin hiç bir yolu yoktur !!!!
1Misafir -- 16.03.2008 - 10:55
İnsanlık tarihi Tanrı'dan geçilmiyor.:) Siz hangisinden bahsediyorsunuz?
Golem -- 16.03.2008 - 15:53
tartışmada farklı tanrı tanımları üzerinde duruluyor
sonsuz -- 18.03.2008 - 01:59
Dreamcatcher -- 18.03.2008 - 03:48
acaba onemsiyor mu
ya da ne kadar onemsiyor
buyuk patlamayla birlikte etrafa sacilan
bizler de dahil olmak uzere
toz zerrecikleri sarhosluk icinde neler oldugunu anlamaya calisirken belki de Tanri uzaktan havai fisek gosterisi seyreder gibi muhtesem manzarayi seyrediyor
izdirabimizin sebebi onun yaninda oturup birlikte manzara seyretmek arzusu mu
1Misafir -- 18.03.2008 - 05:18
Bu tanrının problemi.
Sn Sonsuz, onun problemi bizim de problemimizdir. :) Hepimiz birimiz,birimiz hepimiz için. :)
Ezeliyet'in bilgisi olabilir mi? Başlangıcı olmayan nasıl varolduğunu bilebilir mi? Bunlar enteresan konular..
EnkiMan -- 19.03.2008 - 16:35
"""buyuk patlamayla birlikte etrafa sacilan
bizler de dahil olmak uzere"""
Büyük patlama dendiğine bakmayın olay patlama değil bir çeşit şişmedir
Etrafa saçılan birşey yok yani
EnkiMan -- 19.03.2008 - 16:47
"""Ezeliyet'in bilgisi olabilir mi? Başlangıcı olmayan nasıl varolduğunu bilebilir mi? Bunlar enteresan konular.."""
golemin linkini verdiği tartışmada bu konulara değinilmiş
1Misafir -- 19.03.2008 - 16:55
Sn EnkiMan,
katılıyorum. Ama ben hala şüpheci bir yaklaşım sergilemekteyim big bang teorisine. Mesela aklıma takılan sorulardan birisi evrenimizin en uzak noktasının tespiti. Buradan yola çıkarak 14 küsür milyar yıl olduğu söylenmekte evrenimizin yaşının. Fakat anlamadığım nokta en uzakta tespit edilebilen -sanırım bunu Hubble teleskobu tespit etmişti- kuasarın ötesinde herhangi birşey olmadığını nasıl kesin bir şekilde söyleyebilmekteyiz. Diyelim ki günümüz teknolojisi 14,5 milyar ışık yılını tespit edebiliyor daha ilerisinde başka galaksiler olduğunu tespit edersek bu teori çöker mi? Ayrıca 14,5 milyar ışık yılı uzaklıkta ki kuasarın ışığı henüz bize geldiğine göre bu süre içerisinde tam orada ne olduğunu bilebilirmiyiz? Eskiden dünyayı merkez sanmışlar insanlar. Şimdi de Hubble bakışı ile güneş sistemimizi mi merkez kabul etmekteyiz. Açıkçası merak ettiğim konular. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
1Misafir -- 19.03.2008 - 17:04
Bu arada tekillik durumunda fizik yasaları tamamı ile çöküyor. Yani artık senaryolar başlıyor. Bunun yaratılış senaryosuna benzetenler de var. Tekillikten öncesi pür enerjiden. Ama pür enerji nasıl oluşmuş nerden gelmiş pek bilimsel bir cevap yok gibi. Ha pür enerji denmiş ha Tanrı. Yada Tanrı enerjisi. Bana saçma görünüyor bunlar. Zaten bilimsel olarak ta henüz bu tür enerjilerin varlığı deneysel metodlar ile kanıtlanmış değil bildiğim kadarı ile. Neden evren sonsuzluk ve bu sonsuzluğun kendine göre yasaları çerçevesinde varolmuş olmasın? Evrenin neden bir sınırı olduğunu kabul etmek zorundayız? Hubble'in tespit edebildiği en uzak kuasar sebebi ile mi? Merkezi neresi peki bu evrenin.Yada büyük patlamanın merkezi var mı? Nereden başlamış genişlemeye 14 küsür milyar ışık yılının biraz ötesinden mi? Bilginizi paylaşabilirseniz mutlu olurum...
EnkiMan -- 20.03.2008 - 14:43
""katılıyorum. Ama ben hala şüpheci bir yaklaşım sergilemekteyim big bang teorisine. Mesela aklıma takılan sorulardan birisi evrenimizin en uzak noktasının tespiti. ""
Evren kendi üstüne kapalı bir manifold ise bunun cevabını bulamayız
Döner dolaşır aynı noktaya geliriz
"Aha burası evrenin sınırı burda ötesi yok gari" denecek bir sınır oldugunu sanmıyorum
"""Buradan yola çıkarak 14 küsür milyar yıl olduğu söylenmekte evrenimizin yaşının. Fakat anlamadığım nokta en uzakta tespit edilebilen -sanırım bunu Hubble teleskobu tespit etmişti- kuasarın ötesinde herhangi birşey olmadığını nasıl kesin bir şekilde söyleyebilmekteyiz. """
Evrenin yaşı en uzaktaki kuasar veya başka birşey göre ölçülmüyor
En uzak nereye göre en uzak?
Onun daha farklı hesapları var evrenin genişleme hızının sürekli olarak artması ve bu artışa dayalı hesaplarda var. Yani öyle 14,5 milyar ışık yılı uzakta bir nesne gördük ötesini göremedik demekki evrenin yaşı 14,5 milyar yıldır demiyorlar.
Kaldı ki evrenin şişmesinin ilk anında evrenin ve boşluğun genişleme hızının ışık hızını fazlasıyla geçtiği düşünülüyor. Evren şu andaki genişliğinin %70 ine ilk bir kaç dakika gelmiş olabilir. Hatta bazı gözlemler (mesela big bangdan artakalan kozmik fon ışınımının her tarafa homojen olarak dağılması)böyle olmasını öngörüyor. Bu ani şişme evreni adeta ütüledi diyebiliriz
1Misafir -- 20.03.2008 - 15:38
Evet haklısınız verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi Evrenin yaşı başka bir yöntemle bulunuyormuş:
Wilkinson Mikrodalga Anizotropi Uydusu (WMAP), bundan yaklaşık 5 yıl önce, evrenin her yerini dolduran "kozmik mikrodalga fon ışınımı" üzerinde duyarlı ölçümler yaptı. Bu ışınım, evrenin başlangıç anı olan Büyük Patlama'dan yaklaşık 300.000 yıl sonra ortamın yeterince soğumasıyla atom çekirdeklerinin ortamdaki serbest elektronları yakalayıp atomları oluşturdukları, böylece enerji (ışık) parçacıkları olan fotonların ilk kez her tarafa dağılmış olan elektronlara çarpmaktan kurtulup serbestçe boşlukta yol almaya başladıkları andan kalan fosil ışınım. Günümüzde evren çok genişlemiş ve soğumuş olduğu bu fosil ışınım, 2,7 K (yaklaşık -270 C) dereceye karşılık geliyor. WMAP, bu fosil ışınım içinde 1 derecenin 100.000'de biri ölçeğine kadar çok küçük sıcaklık farkları belirledi. Bu farkların incelenmesi, evrenin yaşı, içeriği, yapısı ve geleceği konusunda çok kesin veriler ortaya koydu. Bu verilere göre, evrenimizin 13,7 milyar yaşında olduğu hesaplanıyor.
KAYNAK:TÜBİTAK
Ayrıca bulunan en uzak galaksi 240 milyar ışık yılı uzaklıkta imiş.
http://www.cnnturk.com/BILIM_TEKNOLOJI/BILIM/haber_detay.asp?PID=15&haberID=423151
Peki genişleyen nedir? Tekillik durumu ve varsa eğer onun oluşumu nasıl?
EnkiMan -- 24.03.2008 - 19:26
"""Peki genişleyen nedir? Tekillik durumu ve varsa eğer onun oluşumu nasıl?"""
Genişleyen en kaba ifadesi ile boşluk, vakum
Balon gibi şişiyor evren
balon yüzeyi 2 boyutlu ama bizim algıladıgımız evren yani bizim balon yüzeyimiz 3 boyutlu
tekillik durumunda ne olup bittiğini bilmiyoruz bunun için kütleçeminin kuantum mekaniksel bir açıklamasına ulaşmak gerek henüz o başarılamadı. Aslında farklı aday teoriler var en meşhur aday sicim teorisi ve matematiksel açıdan tutarlı olan 5 farklı sicim teorisini tek potada eriten M teorisi. Bu teorilere göre madde ve enerji herşey tek boyutlu sicimlerin veya 2 boyutlu zarların titreşimleri içe açıklanıyor. Bu titreşim kiplerinin bizim evrenimizde varolan tüm tanecikleri üretebilmesi için 11 boyutlu olması gerekiyor evrenin.
Bigbang'i de üst boyutlarda dalganan zarların çarpışması gibi canlandırabiliriz kafamızda
Bu teorilerin bazı öngörüleri var parçaçık hızlandırıcılarda test edilebilecek ama henüz o enerji düzeylerine ulaşamadık.
HoLa -- 26.03.2008 - 05:43
...onca yok olan tanrılara ne demeli?
EnkiMan -- 12.04.2008 - 18:07
"Ruhlarına el-fatiha" demeli
nirvani -- 15.04.2008 - 05:52
"Tanrılar Genler ve Bilinç" Kozmik Kitaplar...Tavsiye ederim...
statik -- 15.04.2008 - 06:04
kitap okunmadığını tartışıyoruz, siz okuyun diyorsunuz..nasıl olacak bu?? onuda yazın..
nirvani -- 15.04.2008 - 06:09
"Ağlar balıklar için yapılır,
Tutulunca balık,unutulur ağlar..
Kelimeler anlamları için söylenir,
Söylenince anlamını yitiren..
Nerede bulabilirim,kelimleri unutan birini?
Birkaç kelime konuşmak isterdim,onunla..." Cuang TSE
statik -- 15.04.2008 - 06:25
"bildiği şeyi bildiğini bilmeli, bilmediği şeyi bilmediğini de bilmeli"
fesleğen -- 12.05.2008 - 07:49
Sormuşsunuz...
"Tanrı tanrılığını bilir mi?"
Kimisi bilir kimisi bilmez. Tanrılığını bilende bu soruyu sormaz...
canu -- 24.06.2008 - 10:20
Dünyanın nihai amacıdünyada değil,dünyayaı aşmakta yatar.Tıpkı uzayda hiç bir nesne bulunmasaydı uzayın bilincinde olamayacağınız gibi..Tezahür-Etmemiş-Olanın idrak edilmesi için de dünyaya ihtiyaç vardır.Şu Budist deyişini duymuş olabilirsiniz:''Eğer illüzyon olmasaydı aydınlanma da olmazdı.''
Tezahür -Etmemiş -Olan kendini dünya ve nihai olarak sizin VASITANIZLA tanıyıp bilir.Siz evrenin nihai amacının gerçekleşmesini sağlamak için buradasınız. İŞTE SİZ BU KADAR ÖNEMLİSİNİZ.
(E.TOLLE)
Misafir -- 30.06.2008 - 14:16
Evrenin amacı falan yok
canu -- 03.07.2008 - 06:25
Evrenin amacı olmaz olur mu? Hem evrenin amacı ya da amaçları var hem de bunu anlamak isteyen ve istemeyen olmak üzere iki tür varlık var.
Yok patlamaymış,yok patlama büyükmüş küçükmüş,yok entropiymiş,yok dağılma ,yok şişme ,büzülme falan filan..
Önemli olan nedir bilir misiniz?Bunları tartışacak kadar VAR olmamız..Bunun dışında her varlığın gerçekliği,ona yüklediği anlam kadardır.
Yabancı -- 19.03.2010 - 19:38
O ezel'den ebed'e hep varmış.
Yalnızlık ona has bir nitelikmiş.
Tanrıyı bilmiyorum ancak bunları söyleyenler ne dediklerini biliyor olabilirler mi?
Misafir -- 25.03.2010 - 07:11
bizler belirsizliğin belirli görüntüsünden başka bişey değiliz..o yüzden tanrı kavramını konuşmak anlamsız sanırım ne dersiniz!
yalanci_zerre -- 25.03.2010 - 08:01
üstteki yorum benimdir..ekleyeceğim şey şu ki yaşam tam bir paradoks.