Yeni Sonsuz Us
Sayfalar: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 -

*Geline Kırmızı Kuşak Bağlamak (!)

delete

Herkes bir kez de olsa Türk adetlerine göre düzenlenmiş bir düğüne gitmiştir.

Gelin belinde kırmızı bir kuşakla baba evinden çıkarılır ve kocasına teslim edilir. Tescillenmiştir, gelin kocasına kız oğlan kız gidiyordur.
Babanın alnı açık, namusu temiz, el öpenleri çoktur...
Koca böbürlenmeye hazır bir yiğittir.
Once bembeyaz gelinlikte gördüğü o rengi gece çarşafta görme hevesindedir.
Erkektir, damattır, BEYdir.Ne de olsa "Ben bilmem beyim bilir." cümlesini yıllarca annesinden duymuştur. Düğün dergah kurulur, davullar çalınır...
Kırmızı kuşaklı bir gelin aynalı korukte er'inin evine gider. Herkes görür, herkes bilir, herkes kutlar, herkes oynar, herkes kırmızı kuşağa bakar...

Kırmızı kuşak.... Kadınlık onururun o an'da, oracıkta savrulmasının adıdır.. Bir kurdela alıp götürür kadından "insan" olma statüsünu...

*O, bir gelindir.

*O, bir maldir, babadan kocaya teslim edilen.

*O, bir bakireliğini ispatlayan kırmızı kuşak taşıyıcısıdır.

*O, bir gelenek kurbanıdır.

*O, ağalarından gördüğünü, kız çocuğuna öğretmekle yükümlüdür.

*O, insan olmanın dışında her şeydir....


geçmişten günümüze

Delişey -- 08.06.2011 - 13:17

geçmişten günümüze kadar değişmeden gelen gelenek ve göreneklerin bir çoğunun çokda hoş olmadığı bir adet. "kırmızı kuşak bağlamak"...

damadın düğünde gerine gerine dolaşıp hehhee bakın görün benim avrat bakiredir simgesi... ve sahnede yeniden; kadına uygulanan utandırıcı küçük düşürücü, duygularını ezici bir durum... ve süslenerek (cici bicilileri çıktı artık üstü güllü çiçekli v.s ) bölee renk fln hoş görünmesi sağlanmış esaret kuşağı:)


haa aklıma geldi; bu karete sporunda kuşak renkleri varya heh işte orada her renk kuşak koymuş adamalar bir tek kırmızı yok:)) o rengi bize takıyolar diyemi acaba:))))


aslında bir kaç evlenen

Delişey -- 08.06.2011 - 13:36

aslında bir kaç evlenen sıradışı vatandaş bu şekilde davransa ahali ikna olur mu acaba gereksizliğine bu ebem kuşağının???

hani duruma göre renk veren(gökkuşağı) misali bu durum bildicisinin:)


O kurdele apış arasından

HoLa -- 08.06.2011 - 14:12

O kurdele apış arasından canlı yayın yapmakta...ters çalışan periskop koyacak halin yok ya!

(bazı dostlar benim "el göz akıl don içinde" lafıma kızıyorlar ama bu da bunun kanıtıdır)

Koyu safran rengi bağlayacaksın...

İllaki soran olacaktır:

-Neden sarı bu?
-Üzerinize afiyet az sistit olmuş, geçer geçmez kırmızıya dönüp sizlere bilgi vereceğiz...zaten bacaya da küp koyduk...pencereden de çarşafı sallandırdık mı rahat edersiniz.


Yok yok, olmasin kusak falan...

G Milat -- 08.06.2011 - 19:36

Gunumuzde hala bakire olmadigi gerekcesitle o kirmizi kusakla oldurulen yuzlerce genc kiz var... Sanki malinizi aldik ama defolu cikti buyrun cope atin der gibi babasinin evine gonderilen onca kadin...

Isin trajik yani, bu kizlarin bir cogu da cidden bakiredir. Bey'inin ilk geceden o carsafin lekelenmedigini gormesi akillara tek bir ihtimali getirir : kirmizi kusakli gelin, kusagini coktan cozdurmus... Tibben de bilinen esnek zarin olma ihtimali bile yoktur...

Bu ne bicim bir insanlik ayibidir ya!!!

*G Milat*


Sadece kuşak mı?

xenix -- 08.06.2011 - 19:48

Gelinliğinde aynı şeylerin simgesi olduğunu sanıyordum. Al birini vur ötekine.

xenix: Takiplerim


Kan kırmızı

ŞİFRE -- 08.06.2011 - 21:06

Kan Rengi Kırmızımıdır. Peki Vicdanın rengi nedir. Evlenecek Beylerine daha önceden bekaretimi kaybettim diyemeden gerdeği atlatan ve bu vicdan azabını saklayan kuşaksız gelinlerimizde mevcut... Hadi ar namus hak getire. Hadi bu devirde kız oğlan kız bulalım. Ve soralım ya sen nasıl dayanıyorsun bu olaya Masturbasyon yapmıyormusun diye sormazlarmı kızlara... Ya da en doğal hakkın git yat birinin altına cinselliği yaşa doya doya diyelim. Diyelimmii .....Hadi diyelim...


Gelenekler Güzeldir. Ne kadar yanlış da olsa...


Bunları

xenix -- 08.06.2011 - 21:33

Bunları yazarken ne kadar haklı olduğunu düşünüyorsun değil mi şifre? Eh zaten bu haklılık anlayışı yüzünden var bu adetler, baskılar, cinayetler. Kadın bakire çıkmazsa öldür gitsin, sana karşı arını namusunu koruyamadığı için. Gelenektendir korkma, namus cinayeti dersin suçun hafifler. Hatta eskiden hiç cezası yoktu galiba.

xenix: Takiplerim


Bir toplumda kadın bakire

ned -- 08.06.2011 - 21:35

Bir toplumda kadın bakire olmak "zorunda" ise o toplumun mensuplarına her yol mübahtır! Birine bakire olup olmadığının sorulması da ne demek oluyor?! Söylemek zorunda mı?! Kız, benim zarımın yırtıklığından size ne diyemiyorsa, gerdek gecesini de birtakım hilelerle geçiştiriyorsa asıl utanması gerekenler, zihinleri bir et parçasında olan özürlü beyinlerdir.


Xenix

ŞİFRE -- 08.06.2011 - 21:39

Şeriatın kestiği parmak acımaz.
Xenix haklısın ama uygulamalar inan farklı. Cinaayet bloğunda yatan namustan gelen tutuklular baş tacı edilir. Bulaşık bile yıkatılmaz. Ama kabadayılıktan gelene yerler yalatılır. Bir de işin yani cinayeetin bu yanı vaar. Bizlerin görmediği. kaldıki tartışıyoruz. Ben düşüncemi yazıyorum. Neden hedef tahtası yaptınki beni


Ned,

ŞİFRE -- 08.06.2011 - 21:42

Haklısın, Aynı fikirdeyim. Mit'lerle büyüdüğümüz toplum bizleri bu hale getirdi. Erkek cinseelliği yaşar dibine kadar ama bayan yaşayamaz. Hadi erkeklere de Kırmızı kuşak takalım. bakir erkek bulabilirmiyiz acaba.?


Nesi farklı

xenix -- 08.06.2011 - 21:43

Uygulamaların yanlışlığını tartışıyoruz zaten. Senin anlattığın şeyleri bilmiyor muyuz sanıyorsun. Nereye baksak görüyoruz işte. Farklı bir manzara mı var ki..

xenix: Takiplerim


Belki

xenix -- 08.06.2011 - 21:47

Belki insanlık oluşur diye.. Yetmez mi?

Bütün bu yazıları okuyup, 1 kadının hayatı kurtulsa yeter benim için. Belki 10bin kişi okuyup değişmeyecek ama bir kişi insan olarak görecek kadınları, bir mal gibi değil. Bu yeter bana.

xenix: Takiplerim


Kusak mi istediniz?? Buyrun...

G Milat -- 09.06.2011 - 05:36





*G Milat*


G Milat Teşekkürler,

ŞİFRE -- 09.06.2011 - 06:29

Bu fotoğrafla ilgili şöyle bir yorum yapayım yine şimşekleri üzerime çekerek.

Kadın hakları savunucuları mı kompozisyonlamış bu kareyi reklam çalışmasında kullanmak için garip, kaldıki hiç bir erkeğin beline kırmızı kuşak takamayız. Kentlerde büyüyen erkek milleti ilk cinselliği Genelevde yada abilerinin organize ettiği Hayat kadınlarında yaşıyorlar. Dimağı kirlenmemiş bir erkek bulamayız. Anadolunun en ucra köşelerinde büyüyen erkek milleti ise eşşek, keçi ve köpekle cinselliği yaşıyor onlara ne takıcaz. Tasma mı takalım boyunlarına. Değişmez kaide diyelim G Milat gel inat etme bende uygulama yanlış diyorum ama gerekli be ustam. Usulen yapılıyor böyle bir gelenek. Offf yeni bir gün yeni şeyler söylemek lazım.
Günaydın G Milat...


Ned

ŞİFRE -- 09.06.2011 - 06:30

kaldiki kızlık zarı elastik bir zar burada tıp okumuşlar var belki ilerleyenyorumda kızlık zarından da bahsedilebilir. Birleşme esnasında yırtılmayan ve yırtılmadığından dolayı kan gelmediği için baba evine gönderilen ve öldürülen kızlarda mevcut bu ülkede.


Xenix

ŞİFRE -- 09.06.2011 - 06:31

Farklı bir manzara yoksa neden bu laf kalabalıklığı o zaman.?


Yorumsuz.. Okuduğum bir haberdi sabah aklıma geldi ve buldum..

ŞİFRE -- 09.06.2011 - 12:19

"PENCERE

İLHAN SELÇUK

Töre Cinayetlerinin Sorumlusu?..

Geçmişteki kadın düşmanlığının kökeninde ne yatıyor?..

Yasak meyve!..

İsterseniz ‘memnu meyve’ de diyebilirsiniz; Havva, yasak elmayı yedirmek için Âdem’i baştan çıkardı, ikisi de Cennet’ten kovuldular...

Eskiden beri kadının erkekten aşağı, tehlikeli, ikinci sınıf, günah kaynağı sayılması dönüp dolaşıp bugün Anadolu’da töreye sızıyor, cinayetlerini üretiyor...

Çocuk yaşta kız göreneğe uygun olarak evlendiriliyor, daha doğrusu satılıyor...

Sonra?..

Bakire çıktı ya da çıkmadı davasının gerilimi başlıyor...

Kızcağız kız çıkmazsa moda deyişle infaz edilecek...

Katil kim olacak?

Kızcağızın erkek kardeşi ya da abisi görevi yerine getirecek...

*

Gazeteler töre cinayetlerine ilişkin haberler ve yorumlarla dolup taşıyor; ülke zaten çığrından çıkmış, iktidarın yolsuzluk, hırsızlık, soygun, rüşvet ve de üçkâğıttan oluşan iskambil falında geleceğimizi görmeye çalışıyoruz...

Dinciliğin siyasal yaşamda egemenleştiği bir süreçte töre cinayetlerinin azması doğal değil mi?..

Gazeteleri enfiye koklar gibi içimize çekiyoruz; bir yanda ünlü piyasa yıldızlarının flörtleriyle cinsel dedikoduları; öte yanda töre cinayetlerinin ayrıntıları, ilkellikleri, dehşeti...

*

Günümüz Türkiyesi’nde makbul kız modeli nedir?..

Okuması yazması olsun, yeterli.

Az buçuk hesap bilsin..

Ev işlerini öğrensin..

Erkeğe saygı ve itaat şart..

Örtünecek!.. Tesettür, çarşaf ya da türban geçerli..

Kız olacak..

Sonuncu koşul özellikle önemlidir; bakire çıkmayan kıza töreyi uygulamak haktır!..

*

Vaktiyle Köy Enstitüleri’nin kapısına kilit vuran karşıdevrim, dinciliğin körü körüne siyasetini Anadolu’da yoğunlaştırıyor...

Töre cinayetlerinden de gazetelerde geçilmiyor...

Zenne düşmanlığının mirasıyla dinciliğin çarpık softalığını içeren alt kültürde zavallı kızları alım-satım metaına dönüştüren ilkelliğin ürünüdür töre cinayetleri...

Günahı vebali Aydınlanma’nın karşısına çıkarak dinciliği iktidarlaştıran politikacının sırtındadır.

(17 Kasım 2006 tarihli yazısı)
"


Evet HAL böyledir.Peki

Agnostik -- 09.06.2011 - 13:05

Evet HAL böyledir.

Peki böyle miydi?

Kemerbest (BELBAĞI) bir alevi-şaman töreninin parçalarıdır. Bakirelikle yakından uzaktan ilgili değildir. "Ölmeden önce ölmeyi" simgeleyen, bu dünyanın malının mülkünün kimseye kalmayacağını ve can verip can almayı KANDAŞLIK sayan ritüelin bir parçasıydı.

Sünni cahil anlayış, Nasıl ki KIZILBAŞLIĞI sapık bir şey zannediyorsa aynı şekilde belbağını da kendilerine benzetmiştir.

Muhasipler, Gelin ve Damat hep beraber belbağı takarlardı.

Belbağı simgesi; dinden gelmez, bir İranlı, bir Suudi kırmızı ya da mor belbağı takmaz. Halbuki o yörelerde de KIZLIK önemlidir.


"KIZLARIN BEKARET

DEC CAL -- 05.05.2014 - 20:18

"KIZLARIN BEKARET YEMİNİ!..
Sınırsız seks ve sapkınlıkların artması tutucu hıristiyanları da harekete geçirdi.ABD ve Avrupa'da sekse başlama yaşının 12'lere kadar düşmesi üzerine hem aileler hem de dernekler bu konudan son derece tedirgin oldu.
küçücük kızların uluorta seks yapması ve bununla birlikte küçük yaşta hamile kalmalarından rahatsız olan hıristiyan alemi, kilise aracılığıyla da bir sonuç alamadı.
Papazların da taciz ve tecavüz skandalı ile sarsılan kiliseler ailelerin derdine melhem olamayınca, muhafazakar aileler yeni bir yöntem geliştirdi.
Bu aileler küçük kızlarını kiliseye götürüp iffet sözleşmesi yaptırıyor. Bu sözleşmeye göre; evleneceğe kişiye kadar bekareteni koruyacağına yemin eden kızlar haytalırın yeminlerine sadık kalarak geçiriyor.Bu yüzden de artık çok sayıdaki kız için bekaret yükselen bir trend haline geldi.
Amerika'nın Atlanta'da 10 yaşındaki küçük bir kız bile babasıyla birlikte geldiği kilisede iffet yemini etti.Artık giderek yaygınlaşan iffet yemini, ülkenin pek çok şehrinde yapılmaya başlandı.Bu yemin ülkenin önemli sosyal örgütlerince de destekleniyor.
11 yaşındaki Carlo hatta 6 yaşındaki kızkardeşi de yeminlerine sadık kalacağını söyleyenlerden.Bekaret yemini eden küçük kızlar kiliseye beyaz gelinlik benzeri elbiselerle geliyorlar.Yemin sonrası babaları tarafından sol parmaklarına bir yüzük takılıyor.
16 yaşındaki kızlar yemin etmekle kalmıyor iffetlerini koruyacaklarına dair bir sözleşme imzalıyorlar"


http://www.milliyet.com.tr/fotogaleri/49956-bekaret-yemini/


şimdi artık her

HoLa -- 05.05.2014 - 21:21


şimdi artık her yerdeler...sokaklarda bile başlarına takıyorlar ve veriyorlar o bekaret sinyalini...


Zırtapoz hola, sen

DEC CAL -- 06.05.2014 - 07:02

Zırtapoz hola, sen alıyorsan o sinyali demek ki başarmışlar.. :))

Aslında olay o kadar da basit değil. Senin bahsettiğin eğer Türban ise bence o kadar da bağlayıcı değil.. Ben inanmıyorum. Heleki şimdiki Türban takış modelleri ve kreasyonları. Çok özür ama bir bayan hem böyle kapalı olacak hemde bir o kadar kapalıyken SEKSİ.. Taş gibi hatunlar taş...


öncelikle: https://eksisozlu

HoLa -- 06.05.2014 - 07:35



öncelikle:

https://eksisozluk.com/apaci--227025

...şunu buraya bırakalım.

***

yüzlerce kişinin ortasında birine kırmızı kurdele bağlamak!
:)))
etiketlemek gibin bişi!
verilen mesajı biliyoruz.
en azından bu mesaj konusunda itiraz yok!

"bakiredir haaaa" bilgisi servis ediliyor!

bir kadının apış arasının hal ve gidişatı yani!

biliyoruz ki bu kızcağızın elbisesini, ayakkabısını, gelin başını, duvağını çeyizini ailesi yapıyor!
e kurdelayı da oraya onlar bağlıyor!

"mal mazbuttur"

o değil de!
şu...

şimdi bu kızın o güne kadarki cinsel yaşamının belgesi beline bağlı ve yüzlerce kişiye de anons ediliyor ya...
sonra ne oluyor?
bu kızla evlenen hayvan da o kurdelayı çözerek paketi açıyor!

ceeeeeee!

duhule uygun...
doğuştan yok...
eğilince yırtılmış...

...kitaplarda yer alan buna benzer bir sürü neden var.

kadını dövmeler...
öldürmeler...
ertesi gün hastaneye götürüp kontrol ettirmeler...
geri evine götürüp babanın kafasına atmalar...
ömür boyu hayatı zindan edip hesap sormalar...

nooldu lan?

etiket ile mal aynı değil!

türban da aynı bokun soyudur!
yem aynıdır...
tarz farklıdır!

bakire peşinde koşan dallama atlar buna!

gözümüzün önünde oluyor...
ben daha ne diyeyim?

açıp bakın haberlerde yer alan MAĞDUR ve MAZLUM kadınların hallerine!
esaretin nedenlerine!

kar dağına göre yağıyor yani!

dallama avlayan...
sonuçlarına katlanan!


Öncelikle https://eksisozluk

DEC CAL -- 06.05.2014 - 08:16

Öncelikle

https://eksisozluk.com/zirtapoz--64647?nr=true&rf=zirtapoz

bende bunu buraya bırakayım..

*****

Hola senin memleket nire....

""şimdi bu kızın o güne kadarki cinsel yaşamının belgesi beline bağlı ve yüzlerce kişiye de anons ediliyor ya...
sonra ne oluyor?
bu kızla evlenen hayvan da o kurdelayı çözerek paketi açıyor!""


Ama gel görki bu ritüel hep uygulanır. Uygulanıyorda istisnasız..


Zırtapoz Hola ve

DEC CAL -- 06.06.2014 - 10:29

Zırtapoz Hola ve Xenix,
Konu güncellensin.

Haberin medyadaki yansımasından anladığımız kadarıyla;

"Profesörün işlediği cinayetinde yeni bir gözaltı
Boğazı kesilerek öldürülen doçent cinayetinde gözaltına alınan evli profesör suçunu itiraf ederken cinayeti neden işlediği konusunda şu ifadeyi verdi.
Olaydan kısa bir süre sonra Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Handan G.'nin eşi ve Kimya Mühendisliği Bölümü Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ahmet G. gözaltına alındı. Suçunu itiraf eden Prof. Ahmet G.'nin, aynı kadına ilgi duyduklarından dolayı çıkan tartışma sonucu, olayı ailesi ve üçüncü kişilerinde duymasından korktuğu için cinayeti işlediğini söylediği öğrenildi. İki öğretim üyesinin ilgi duyduğu evli kadın sekreter A.S.'nin de ifadesi alınmak üzere gözaltına alındığı belirtildi."


Size yazmıştım daha önce Hapishanelerde Kadın yüzünden işlenen cinayetlerde şüpheliler genellikle yüksek eğitim almış kişilerdir diye.

Ama siz inadına iki bacak arasını düşünen kesimin eğitimsiz ve kültürsüz olduğundan ve cinsellikle ilgili yıkılamayan bazı tabular arasına sıkışmış cahil erkeklerdir yazmıştınız.

Bir yerde okumuştum bir araştırmacı bayan mı yazmıştı. Erkekler iki beyinlidir diye. Yada üst beyin alt taki beyne hükmetmiyor falandı. Yada alt beyin üst beyinden bağımsız hareket eder. gibi gibi..


Deccal, Yazdığın haber

oik0s -- 06.06.2014 - 14:23

Deccal,

Yazdığın haber ile Hola'nın argümanı arasında en ufak ilinti bile yok.

Aynı kadına aşık iki erkeğin kavgası ve nihayetinde cinayet ayrı bir olay...

Bir kadınla yatağa giren herifin bakir değil kadını öldürmesi ayrı bir olay...


Oikos, Haklısın. Fakat

DEC CAL -- 07.06.2014 - 07:56

Oikos,

Haklısın.

Fakat sen benim neden bu haberi cımbızladığımı çok iyi biliyorsun.

Sonsuz Us yorumlar yükleniyor...


Yeni Sonsuz Us
Sayfalar: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 -